Jak by mohl vypadat kalendář sezony 2020? |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vozy F1 se s velkou pravděpodobností nepostaví na start velké ceny minimálně do 31. května. I kdyby se v tomto termínu jela Velká cena Monaka, znamenalo by to šest vynechaných závodů, které by pak měly být nacpány na volná místa mezi závodními víkendy. I na ta, původně vyhrazená pro velkou letní přestávku, která ve zkrácené sezoně nebude tak potřebná. Jak by to mohlo vypadat? Aby byl šampionát platný, musí mít podle pravidel F1 alespoň osm závodů, avšak Ross Brawn je odhodlán zachránit sedmnáct až osmnáct velkých cen. Mezi zachráněnými bychom měli očekávat Bahrajn, Vietnam a Nizozemsko. Dobře platící pořadatelé prostě mají přednost. Velkou prohrou by bylo i zrušení prvního domácího závodu Maxe Verstappena. Barcelona, která loni sotva dala dohromady peníze na jednoroční prodloužení práva pořádat VC Španělska, naopak nemá prioritu. I sám pořadatel již zmínil možnost využít jednoletou smlouvu až v roce 2021, kdy bude mít i lepší šanci naplnit tribuny. Začít sezonu v Monte Carlu by byla zajímavá podívaná, ale ani F1 ani Monako zatím nevědí, zda to opravdu chtějí. Otázkou je i to, zda v Ázerbájdžánu do začátku června přestane platit zákaz pořádání sportovních podniků. Čína by se teoreticky mohla do kalendáře dostat místo Brazílie. Jihoamerický závod je sice oblíbený u diváků před televizními obrazovkami, ale platí málo a týmy a jezdci už před propuknutím pandemie neradi navštěvovali São Paulo, zmítané problémy s chudobou a kriminalitou. Naopak Čína je mimořádně důležitá pro automobilky i sponzory týmů. Interlagos má ale platnou smlouvu, takže možná můžeme na konci roku vidět závody v Brazílii i v Číně a po týdenní přestávce hektický konec sezony v Bahrajnu a v Abú Zabí, mezi nimiž by nebyl volný víkend. Závod v Austrálii nejspíš nepůjde zachránit vzhledem na geografickou vzdálenost od jiných velkých cen, i na to, že se tam závodí na dočasném okruhu, jenž normálně funguje jenom pár dnů v roce.
Zdroj: FORMULE.cz Komentáře ke článku
|
Reklama