Těžký zrod bestselleru |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Toyota RAV4 si odbyla svoji premiéru na ženevském autosalonu 1994. Tehdy jen málokdo tušil, že se tím zároveň zrodila celá nová automobilová kategorie, označovaná jako SUV. Na počátku všeho stál o pět let dříve koncept kompaktního auta s pohonem všech kol RAV-Four. V roce 1991 padlo rozhodnutí, že ze studie vznikne sériový model. Šéfkonstruktér Makakacu Nonaka při jeho tvorbě musel zdolávat mnohdy značný odpor svých kolegů, kteří si revoluční koncepci nedokázali představit v praxi. Nakonec prosadil svou. Toyota RAV4 první generace Jeho nadřízení mu určitě byli vděční. Hned v roce 1994 se prodalo 53 000 kusů RAV 4 a napřesrok se toto číslo zdvojnásobilo. Již v časech produkce první generace se nicméně ukázalo, že ne všichni touží po čtyřkolce. Proto přibyla varianta s poháněnou přední nápravou. Nabídka motorizací zahrnovala zážehové i vznětové jednotky o zdvihovém objemu až 3,5 litru. V roce 2016 spatřil světlo světa RAV4 s plně hybridním elektrickým pohonem. Toyota RAV4 druhé generace Aktuální páté pokolení se na trhu objevilo loni. Jde o první SUV postavené na modulární platformě GA-K automobilky Toyota. Hybrid s benzinovým agregátem 2,5 litru Dynamic Force ze sebe dostane 218 koní ve spojení s pohonem předních kol, respektive 222 koní s oběma poháněnými nápravami. Nejnovějším přírůstkem se stane plug-in hybrid, očekávaný ve druhé polovině tohoto roku. Vůz bude vybaven vysokokapacitní Li-Ion baterií a zdokonaleným měničem pro zvýšení napětí. Díky systémovému výkonu 306 k/225 kW zrychlí z nuly na 100 km/h přibližně za šest sekund. Řidič bude moci hladce přepínat mezi hybridním a čistě elektrickým režimem. Bez zásahu spalovací jednotky dosáhne vozidlo maximálky až 135 km/h. Zdroj: Toyota Komentáře ke článku
|
Reklama