clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Počítačová Velká cena Německa na Hockenheimringu

vydal: Tomáš Richtr
zveřejněno: 9.1.2007, 20:00

počet komentářů: 0


Adrenalinové peklo a jasný kšeft pro carbon-šroty. Tak by se dal charakterizovat čtvrtý závod zimní sezóny Formule 1. Co se v Německu událo natolik zvláštního, že si tento závod zasloužil zvláštní pozornost? Jde hned o dva protiklady, naprosto famózní souboj o umístění na pódiu a katastrofální hromadné nehodě za druhou zatáčkou okruhu.

Vezměme to hezky popořadě. V kvalifikaci zazářila stará garda Medax a Stoun, kteří se tak do závodu postavili do první řady. Na startu souboj těchto týmových kolegů z dávných dob dopadl jednoznačně pro Stouna, protože Medax startovní manévr nezvládl moc dobře a po neefektivním, ale efektním prokluzu zadních kol měl více starostí se stabilitou vozu než s rychlým startem. V první zatáčce se tak o první místo poprali Stoun s Pšenou. Až „o třídu za němi“ následoval zbytek pole, vedený dvojicí Ranger_Zx a Zydar. Jejich souboj, při kterém Zydar natlačil soupeře v nájezdu až na vnitřek zatáčky můžete vidět na následujícím obrázku.

Tento souboj však je ničím v porovnání s tím, co předvedl střed pole. Zhlédněte další obrázek, zda-li by přes natlačené auta proklouzla myš. Veřte nevěřte, všichni zatáčkou projeli bez úhony!

Bohužel, další dvojzatáčka se stala tragickou. Pravolevá šikana, do které se brzdí z téměř 300km/h až příliš sváděla ke snaze vylepšit si svou stávající pozici. Čelo závodu projelo bez potíží, ale nahuštěný střed za zatáčkou náhle zpomalil a došlo k lehkému ťukanci mezi vozy Retiree a Born2Speed. Takovýto incident by se možná obešel bez následků, kdyby se ovšem nejelo prakticky bez rozestupů. Dva rozhozené monoposty způsobily naprostý chaos a i ti nejopatrnější piloti neměli žádnou šanci zabránit nevyhnutelnému. Více než třetina pole okamžitě odstoupila a snad polovina pilotů zde utrpěla větší či menší šrámy na svém voze.

Čtvrté kolo je odpovědí osudu za enormní snahu Pšeni o útok na leadera. V první velmi rychlé zatáčce se Pšena ocitl příliš blízko za Coyotím vozem, který jej obral o přítlak a Pšena své Indigo vyvezl na začátek kačírku, kde dostal smyk, se kterým nemohl vůbec nic dělat. Jak vidíte na dalším obrázku,vůz Domarku se stihl protáhnout kolem nehody, ale při průjezdu Medaxe stejným místem se Pšenův monopost odrazil od bariér přímo pod jeho kola. Ze záznamu je vidět překvapivě rychlá reakce ze strany zkušeného Medaxe, ale změnit fyzikální zákony setrvačnosti nemohl. Oba piloti po nehodě odstoupili a tím pole znova prořídlo.

V ochuzené sestavě v dalším dějství nejvíce divadla předváděli oba vedoucí piloti a také dvojice Mirzza a Zizin, kteří se dlouhých deset kol doslova rvali o pozici. Stoun, jedoucí na prvním místě byl viditelně pomalejší než dorážející Ranger_Zx. Stounův Blue Coyot monopost sice těžil s vysokého přítlaku v technickém třetím sektoru, ale díky tomu jej s daleko vyšší maximální rychlostí v každém kole na hlavní rovince surově trápil Rangerův Domark. Stoun svou pozici udržel díky velmi agresivní defenzívě, která už hraničila se vším, co se obvykle mezi piloty dodržuje a dokonce se oba vozy v rychlosti přesahující 300km/h letmo dotkly. To Rangera nerozhodilo a ve dvanáctém kole se před Coyota nakonec dostal vnější stopou ve vlásence.

Zanedlouho však Ranger_Zx a další piloti zajíždí ke svým plánovaným zastávkám, zatím co Stoun a Mirzza zůstali na trati. Stounovo těžké auto plné paliva bylo tedy důvodem, proč byl pomalejší než dotírající vůz Domarku. Díky tomu, že Stoun udržel Rangera tak dlouho za svými zády, se teď ocitl v roli vedoucího muže závodu. Druhým pilotem se stal Mirzza.

Šampión z léta se ale nevzdal, kolo co kolo mačkal vůz na limitu a po svých druhých zastávkách se ocitl po čtyřiceti minutách závodění přesně mezi oběma rivaly dnešního večera, Stounem a Mirzzou. Po pár kolech v sekundových rozestupech Ranger_Zx využil výhodu čerstvých pneumatik a Stouna překonal opět vnější stopou ve druhé zatáčce okruhu.


Zdroj: SimRacing

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Virtuální Velká cena Monaka - 1.6.2008
Formule.cz dále úspěšně na frontách simulátorů - 17.1.2008
Ve třetím kole bojů jsme se dočkali vítězství - 1.1.2008
Tým Formule.cz dále pokračuje v bojích na SimRacing.cz - 25.12.2007
První závody týmu FORMULE.cz na SimRacing.cz - 5.12.2007

Reklama