Rozhovor se šampionem, který vyhrává i na počítači |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Richtr počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Jméno Jaroslava Honzíka znají fanoušci motorsportu zejména z loňského roku, když vyhrál seriál BMW1 Challenge a stal se jeho šampionem (letos startoval například Lukáš Pešek). V letech 2002 a 2003 závodil ve Ford Fiesta cupu a další dva roky v Mezinárodním mistrovství České republiky vytrvalostních závodů. Ke svým největším zážitkům řadí účast v závodě FIA GT, byť jen coby mechanik v boxech. Devatenáctiletý Jaroslav (www.jaroslavhonzik.com) letos na okruzích v Brně nebo Mostě nezávodí, a tak vzal zavděk útočištěm ve virtuálním světě rFactoru ve sdružení SimRacing.cz. Náš magazín si tak nenechal ujít příležitost dotázat se na to, jak moc se dá v rFactoru nahradit realita. Otázka: Jak se stane, že loňský šampion BMW1 Challenge chybí na startovním roštu dalšího ročníku, aniž by se sám rozhodl skončit? Jaroslav Honzík: Bohužel měli jsme na letošní rok velké plány, ale táta težce onemocněl a neměl dostatek času na to aby sehnal potřebný peníz pro závody na okruzích. A co se týká důvodu, proč se neúčastním BMW Cupu, tak ten je prostý: zklamaní z chování a přístupu organizátorů ve smyslu nedodržování věcných cen a finančních prémií... Kamarádi i lidé, kteří mě moc neznají, mi gratulují k tomu, že jsem si vyhrál auto a slušné peníze, ve skutečnosti jsem nedostal nic. Otázka: Jaké kroky podnikáš za účelem jednak ztracené peníze získat zpět a pak za účelem vrátit se na startovní rošty? Jaroslav Honzík: Já nepodnikám žádné kroky co se týká získaní peněz, vše je na tátovi, hlavní je aby se brzo uzdravil a byl v pořádku. Dále se snažím získat nějaké angažmá, ale týmy spíše hledí na to jestli má jezdec příslušný rozpočet než jezdecké schopnosti... Otázka: Letos mj. závodíš ve virtuálních šampionátech v rFactoru na simulátoru pro PC. Dá se to vůbec nějak srovnávat s realitou? Jaroslav Honzík: Určitě, hodně věcí je podobných, nastavení auta je více méně stejné, liší se jen v detailech. Otázka: Čím se, možná největší česká komunita SimRacing.cz liší od jiných ať už doma nebo ve světě? Jaroslav Honzík: Řekl bych, že je to hlavně početné jezdecké pole. A jelikož jsem měl možnost srovnávat se zahraničními komunitami, tak na tom rozhodně nejsme nějak špatně, naopak je kvalita u nás velice dobrá! Otázka: Na SimRacing.cz závodí také další reální závodníci, například právě z BMW1 Challenge, Škoda Octavia Cupu atd.? Jaroslav Honzík: Závodí. Závodí zde například účastník Škoda Octavia Cupu Petr Fulín, Mistr republiky národní formule Adam Kout, jezdec ME a MS v kartingu Martin Tlustý, a mnoho dalších! Otázka: Co simulátoru ve stylu rFacotru chybí, aby se ještě více přiblížil realitě? Jaroslav Honzík: Určitě je to zatím dynamické počasí, jako déšt apod. ale to se v další verzi hry změní, takže se můžeme jen tešit ! :) Otázka: Dá se závodění na rFactor vůbec použít jako určitý stupeň přípravy nebo tréninku? Jaroslav Honzík: Samozřejmě! V loňském roce, kdy jsem vyhrál BMW Challenge, jsem na rFactoru trénoval nastavení auta, některé věci jsme i uplatnili přímo na reálném autě. Dále jsem si zkoušel pevné starty a tím pádem reakce na světla. Dá se zde suprově trénovat předjíždění nebo naopak defenzivní stopa. Otázka: Je "závislost" na on-line závodění na SimRacing.cz něčím nebezpečná? Jaroslav Honzík: :-) Začne vás to bavit víc a víc a nemůžete se od toho odtrhnout :) Otázka: Které módy nejvíce preferuješ a proč? A které naopak nemáš rád? Jaroslav Honzík: Hodně rád mám WTCC, FIA GT, LMS, protože je i v reálu mám moc rád. Naopak moc nemusím některé "odflaknuté" mody jako Champ Car, které jsou na obalu krasné, s licencí, ale pod povrchem je to pouze nudná arkáda. Otázka: Co bys řekl svým soupeřům, kteří na tebe na okruzích ztrácejí třeba i několik vteřina na kolo? Jaroslav Honzík: Ať to rozhodně nevzdávají a pokračují v tréninku! Jejich čas určitě ještě přijde! :) SimRacing & rFactor: I vy máte možnost projít adrenalinovými zážitky z tepla domova. Hra samotná vyjde cca na 900 korun, členství ve sdružení SimRacing na 400 korun ročně (šampionáty a tratě v ceně). Velká fota: Simracing.cz, P.Frýba, T.Cagaš Zdroj: FORMULE.cz Komentáře ke článku
|
Reklama