|
||||||||||
![]() |
||||||||||
![]() |
||||||||||
• 1 • 2 • 3 • 4 • 5 • 6 • 7 • 8 • 9 • 10 • • 11 • 12 • 13 • 14 • 15 • 16 • 17 • 18 • 19 • 20 • • 21 • 22 • (23) • 24 • 25 • 26 • 27 • 28 • 29 • 30 • • 31 • 32 • 33 • 34 • 35 • 36 • 37 • 38 • 39 • 40 • • 41 • 42 • 43 • 44 • 45 • 46 • 47 • 48 • 49 • 50 • • 51 • 52 • 53 • 54 • 55 • 56 • 57 • 58 • 59 • 60 • • 61 • 62 • 63 • 64 • 65 • 66 • 67 • 68 • 69 • 70 • • 71 • 72 • 73 • 74 • 75 • 76 • 77 • 78 • 79 • 80 • • 81 • 82 • 83 • 84 • 85 • 86 • 87 • 88 • 89 • 90 • • 91 • 92 • 93 • 94 • 95 • 96 • 97 • 98 • 99 • 100 • • 101 • 102 • 103 • 104 • 105 • 106 • 107 • 108 • 109 • 110 • • 111 • 112 • 113 • 114 • 115 • 116 • 117 • 118 • 119 • 120 • • 121 • 122 • 123 • 124 • 125 • 126 • 127 • 128 • 129 • 130 • • 131 • 132 • 133 • 134 • 135 • 136 • 137 • 138 • 139 • 140 • • 141 • 142 • 143 • 144 • 145 • 146 • 147 • 148 • 149 • 150 • • 151 • 152 • 153 • 154 • 155 • 156 • 157 • 158 • 159 • 160 • • 161 • 162 • 163 • 164 • 165 • 166 • 167 • 168 • 169 • 170 • • 171 • 172 • 173 • 174 • 175 • 176 • 177 • 178 • 179 • 180 • • 181 • 182 • 183 • 184 • 185 • 186 • 187 • 188 • 189 • 190 • • 191 • 192 • 193 • 194 • 195 • 196 • 197 • 198 • 199 • 200 • • 201 • 202 • 203 • 204 • 205 • 206 • 207 • 208 • 209 • 210 • • 211 • 212 • 213 • 214 • 215 • 216 • 217 • 218 • 219 • 220 • • 221 • 222 • 223 • zobrazeny komentáře 661 až 690 z 6680 |
![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
tá desiatka v nicku neznamená môj vek, to by som mal minulý rok 15... |
||||||
|
||||||
![]() |
![]() |
|||||
|
|||||
![]() |
|||||
![]() |
|||||
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
|
|||||
![]() |
|||||
D@fíku, klobouk dolů ![]() ![]() |
|||||
|
|||||
![]() |
![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
Zdravím svého odvěkého rivala(myslím jako Sennu) díky za uznání,ale mylím že by's neměl dál tajit že senna=Patrik. ![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
![]() |
|||||
|
|||||
![]() |
|||||
jojo, byla to paráda... a Dafíku, ten článek se Ti povedl, na to, že to bylo tak dlouhý.... ![]() |
|||||
|
|||||
![]() |
![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
Na 10-leteho kluka dobrej vykon. ![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
![]() |
|||||
|
|||||
![]() |
|||||
ale zvládol som to ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||
|
|||||
![]() |
![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
ten koho to zajímá a nebude to louskat tři hodiny po slabikách ![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
![]() |
|||||
|
|||||
![]() |
|||||
D@fík - a kto to má všetko čítať? ![]() |
|||||
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
|
|||||
![]() |
|||||
Nejlepší je část, jak kolega v šoku vyskakuje z auta ještě v padesátikilometrový rychlosti ![]() |
|||||
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
|
|||||
![]() |
|||||
D@fiku mazec ![]() ![]() ![]() |
|||||
|
|||||
![]() |
![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
Měl strach,auto nepojištěné a oba bez peněz,ani se mu nedivím.Navíc to musel chudák absolvovat na sedadle smrti a to není příjemný zážitek a i já si potom uvědomil jakou hrůzu bych musel prožívat kdybych seděl vedle něho a nemohl mu do řízení zasahovat,nejspíš bych strachem o svého miláčka(tím myslím myslím auťák)omdlel hnedka po startu dalšího kola. ![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
![]() |
|||||
|
|||||
![]() |
|||||
D@fík: pripájam aj svoje palčeky (všetky štyri) ![]() ![]() ![]() ![]() Ale sa divím že si Patrick nechcel zajazdiť keď sa trepal taký kus cesty ![]() |
|||||
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
|
|||||
![]() |
|||||
D@fík: ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
|
|||||
![]() |
|||||
Nordschleife,část 2: Vjezd na trať je koncipovaný zhruba v polovině bývalé zhruba tříkilometrové cílové rovinky,nyní z bezpečnostních důvodů rozdělené aby se tam nedalo jet třístovkou(pro mě nanejvýš dvoustovkou a to ještě kdoví jestli bych to stihnul rozjet) ![]() Tak to je skoro vše,ještě zbývá nalepit dozadu na auto nálepku s obrysem okruhu a nápisem Nürburgring Nordschleife,to v Ostravě stopro nikdo nemá (no,nevím možná by se někdo našel)a hurá domů.Cesta zpět už proběhla v relativním poklidu,okořeněná snad jen zásahem místní Cobry 11 když jsme zastavili na odpočívadle -strašně je zajímalo odkud jedeme a kam,když sem se pochlubil že z Nordschleife tak pořád chtěli vidět lístky,marně sem se jim pokoušel vysvětlit že žádné nemám a proč,že vám je přece ta závora schlamstne a už je nevrátí,nakonec se nechali uchlácholit ukázkou zakoupených suvenýrů a letáčků z okruhu a propustili nás. Tak doufám že jste se nenudili,tohle bylo to nejdelší co sem v životě napsal. ![]() |
|||||
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
|
|||||
![]() |
|||||
Po absolvování dalších zhruba 250 kilometrů včetně oblíbených „umleitung“ objížděk… mimochodem ty byly jak při sjezdu na Hockenheim tak i tady na Nürburgringu ,sjezd přeškrtnutý a ty se cizinče starej.Navigace sice hlásila další sjezd o pár kilometrů dál,jenže tím se dostanete akorát tak do protisměru na stejnou dálnici. A tam na vás čeká? Správně,další objížďka a další přeškrtnutý sjezd. „Sakra vždyť tady snad žijí lidé,tak jak se dostanou domů když sem přijíždí po dálnici“ mumlám si pod fousy a jedu ještě dalších pár kilometrů,kde již konečně byla vyznačená objízdná trasa přímo do městečka Nürburg.“ Fakt se mi ten výlet začíná líbit,teď si připadám jak u nás v Jeseníkách“ libuje si Patrik a po chvíli křičí „zastav,vidíš to co já?!“ Poslušně naproti na odstávce zastavuju a vyvaluju oči za plot,za kterým se rýsoval kousek dráhy s červenobílým obrubníkem. Nordschleife, teda alespoň její kousíček, jedna zatáčka byla vidět přímo ze silnice. Ale jak prudká a jaké brutální převýšení,to ze simulátorem nemá nic společného hodnotím to. „Poď,pak se tu vrátíme,zjistíme nejdřív co a jak a kde“. Sedáme do auta a po několika odbočkách,všude již dobře značených přijíždíme podél tříkilometrové cílové rovinky přímo na kruháček u vjezdu,k restauraci „Zelené peklo“.V tu chvíli ovšem by se ve mně krve nedořezal.Umíte si představit to zklamání když sem zjistil že okruh je momentálně (zrovna dneska!)pro veřejnost uzavřený,jelikož se koná jakýsi evropský sjezd motocyklových cestovatelů nebo co… Německy rozumím prachbídně,bylo mi trapné se vyptávat nicméně z informační tabule sem vyrozuměl že v 17:15 snad otevřou. Jelikož byly zhruba dvě odpoledne,co s načatým odpolednem? Jdeme se kouknout na hrad Nürburg,na nový okruh a pak kolik času nám zbude,uvažujeme.Znovu teda sedáme do auta…co vám mám povídat, nový okruh je obklopený lesem jeřábů,téměř všechny budovy srovnané se zemí a vystavěné od základu znova,opět neproniknutelné oplocení že nezahlídnete nic a neproklouzne ani mravenec.Tak jen fotka u sochy Fangia před branou,dalších několik nezbytných suvenýrů ve Fanshopu a hurá na hrad.Snad alespoň z něho něco zahlídnem… Patrika sem přemluvil až tvrzením že autem se dá zajet přímo k bráně (což nebyla pravda ale účel to splnilo) ,zaparkujete asi 500 metrů níže u hospody.Následuje docela dost prudký kopec po celkem udržovaném chodníčku (nadávky a supění sem poslouchal celou cestu až nahoru ![]() K vidění toho na dráze ovšem moc nebylo,“klub důchodců“ na motorkách se tam projížděl rychlostí úměrnou deštíku který se znova nad okruhem přehnal.Ani sem se jim nedivil,při procházce podél dráhy se mně jímala posvátná úcta až hrůza.Ta trať je tak úzká, zatáčky tak prudké a neuvěřitelné klesání a vzápětí stoupání… copak je vůbec možné že Stefan Bellof tuhle trať projel za neskutečných 6min.11sec??? Průměrnou rychlostí přes 200 km/h???A to nebyla zrovna formule 1 v čem to dokázal,že. Cestou zpátky k autu mně zastavil jakýsi stařík s hůlčičkou a bradkou a částečně německy, částečně anglicky se mně ptá kde je vjezd na smyčku.Při tom se opírá o starší BMW M3 červené barvy.S trochou nedůvěry se mu pokouším vysvětlit že tam nic neuvidí,že tady má lepší vyhlídku,on na to že se přece nepřijel dívat,ale jezdit! V duchu sem nad ním udělal kříž mysleje si něco o tom že to možná bude jeho poslední jízda v životě a na letáku s plánkem mu ukazuju kde jsme teď a kde je příjezd na okruh.Poděkuje a my jdeme dál.Startovní horečka stoupá,za půl hodiny se brány pekel otevřou a snad i my se svezeme.Na parkovišti zatím těžká nuda, motorkáři se vozili pořád dokola,sotva z okruhu vyjeli hned zase znova a znova a vůbec se netvářili že by už snad měli končit.A ve mně se začínal vařit vztek.“Nó jen si jeď,zadarmo ať tě rozškubne coó?“ Řeknu vám,po celonoční jízdě a celodenním chození sem byl už tak vysílený že mi dělalo problém byť i jen stát rovně,opírám se o sloupek,sednout nebylo na co bo je všecko mokrý a co není,na tom se rozvalujou motorkáři a jejich fakani.Dlouhou chvíli si zatím zkracuju koukáním na instruktážní film „jak se chovat na Nordschleife“ ,jak nechat bezpečně předjet,ukázat blinkrem když někoho pouštíte,držet se vpravo,jak zavolat pomoc v případě nehody nebo poruchy,docela zajímavé. Nicméně začínám toho mít vážně dost když najednou se začíná vytahovat roleta nad automatem s lístkama a komisaři začínají vyklízet motorkáře z placu.“Chválabohu, už je to tady“ prohlásím a koukám se na okolo stojící němce co se bude dít,kdo si jako první půjde jízdenku koupit jelikož sem nevěděl jak na to.Ti se ale dívali na nás,evidentně z toho taky nebyli moudří.Patrik se v náhlém duševním vzepjetí rozešel přímo ke stroji,vrazil tam dvacetieurovku a mačká čudlík… a světe div se,mašina zarachotí a vyplivne kartičku s magnetickým proužkem.Tak to by sme měli,po něm jdu já a zakupuju si další.Do němců v tu chvíli jako když střelí a najednou je před automatem dvacetimetrová fronta jak za starých časů na maso. Sedli jsme do auta a já se chtěl zařadit do fronty.Teda po shodnocení jejího obsahu sem se začínal stydět,v čem že to tam chci vyrazit,to byly samé Porsche,BMW M3, M5,M6, Audi R8,RS4,Honda Type R atd. “Doufám že nechceš vyrazit před nima,radši počkáme až odjedou,přece nechceš aby nás předjeli dvakrát než se doplazíme do cíle prvního kola“ prohodí Patrik a tak poslušně zase vyjedu z řady,objedu kolečko kolem parkoviště a poslušně se řadím až na konec fronty, předemnou zdánlivě jediné normální autíčko Austin Mini.Ovšem v závodní úpravě i se zabudovaným rámem ,kola odhadem tak 220 na 60 a s řidičem s nasazenou helmou a bezpečnostními pásy.No potěš koště,to bude jízda. Konečně jsme na řadě,do závory vrazím první kartičku, závora se zvedá,na displeji svítí „štastnou cestu“ a vyrážíme. Hned po opuštění závory cca.po 100 metrech ovšem vjíždíme do pro mě naprosto nepochopitelně umístěné umělé šikany z kuželů,která je tu nejspíš jen proto aby zchladila horké hlavy a aby někdo nevypálil přímo na trať dvoustovkou.“No co,vsadím se že než tudma pojedu po druhé,někdo to rozčísne a kuželky se budou válet všude okolo“ říkám si zatímco se pokouším prodrat tou uličkou,vypadající že takhle zůstala ještě po motorkářích jak byla úzká. |
|||||
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
|
|||||
![]() |
|||||
D@fík: ![]() ![]() ![]() |
|||||
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
|
|||||
![]() |
|||||
D@fík: ![]() ![]() Nevím proč jsem měl za to, že stará trať a nová trať jsou ještě pořád nějak spojené a ono houby... za příspěvek ![]() ![]() |
|||||
|
|||||
![]() |
![]() |
|||||
|
|||||
![]() |
|||||
Zdravím fanoušky a místní osazenstvo, tak tady je moje stručné info z výletu na Hockenheim a Nürburgring - Nordschleife: Vyjeli jsme v neděli večer,cca. v osm hodin,v souladu s plánem dorazit do cíle někdy ráno.Cesta po noční D1 celkem šla,až na menší (asi 10-ti kilometrovou!)kolonu před Prahou…že tam bude před půlnocí by mně nenapadlo ani ve snu.A ještě lepší je když dorazíte na její konec a po příčině není ani vidu ani slechu. ![]() Po příjezdu na Hockenheim a marném hledání místa na zaparkování(všude samej zákaz stání,zastavení,otáčení popř.soukromý pozemek)se můj kolega naštval a rozhodl se že vjede přímo na okruh.Marně sem ho přesvědčoval že ta vrátnice tam není jen tak zbůhdarma a že auta které tam každou chvíli projíždějí budou nejspíš patřit údržbě nebo zaměstnancům.Buď doufal že si nás nevšimnou nebo nás prostě pustí dál.O pár vteřin později když nachystaná historka o touze prohlédnout si okruh a kvůli tomu sem ujeté vzdálenosti se setkala jen s nesouhlasným kroutěním hlavou jsme se museli otočit a na truc zaparkovali hned za plotem.Po rozednění ovšem jsme přišli na to že je to parkoviště,kterého jsme si předtím po tmě nevšimli. Původní plán trochu se prospat a pak vyrazit na obhlídku vzal okamžitě za své a zavelel jsem do útoku.“Jdeme! Když už jsme tu tak chci aspoň něco vidět.“Měl jsem v plánu projít si původní okruh nebo alespoň to co z něj zbylo a navštívit pomník Jima Clarka,ovšem ten pravý na místě jeho skutečné nehody,ne ten co je pro turisty na okraji nového okruhu.Chvilku mi zabralo se zorientovat,přece jen plánek okruhu a fotky seshora je něco jiného než stát vedle na trávě.Nakonec jsem zahlédl alej stromů lemující Paraboliku a už mi bylo jasné,kde jsme a určil jsem směr směrem ke Spitzkehre.Tam musí navazovat původní trať po které jsme chtěli přijít až k pomníku.Cestou kolem plotu jsme se marně pokoušeli zahlédnou alespoň kosíček nové dráhy,všude kolem je cca.třímetrový ochranný val s plotem na vrcholu,k jehož zdolání by bylo potřeba horolezecké nádobíčko,a když už by se vám tam nakrásně podařilo vydrápat,je tam na plotě popínavá rostlina znemožňující zahlédnou byť i jen centimetr dráhy.Má to ten Bernie pěkně ošetřený… ![]() Pokračování v dalším příspěvku bude následovat. ![]() |
|||||
|
|||||
![]() |
![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
jen tak dál ![]() ![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
Tak já to zkusím,přece jen spisovatelem jsem se nenarodil a upozorňuju že to bude trochu delší. ![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
olalaaa, závidím ti.... vím, že jsi o tom mluvil v nějakých příspěvcích... každopádně ![]() ![]() pověz podrobnosti, zajímá mě to, když se jedná o tyto fascinující tratě... povídej, přeháněj ![]() ![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
![]() |
|||||
|
|||||
![]() |
|||||
Hoj@n,Myšák:Pánové musím se vám pochlubit,včera sem se vrátil z dvoudenního(vlastně jeden den a dvě noci) z výletu rodinným vozem Bora TDi na Hockenheim a Nürburgring-Nordschleife,nápad který se mi vylíhnul v hlavě cca. před měsícem a půl tak kdyby někdo chtěl můžu napsat zážitky z cest .Doporučuju každému,kdo je ochotný obětovat 2 a půl nádrže nafty a vstupné(a taky zhruba 2200km cesty) ![]() ![]() ![]() |
|||||
|
|||||
![]() |
![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
bodovat nemohly myslím cca závody, kdy měli problémy s homologací, např. restriktory, ted už můžou bodovat, nicméně se jim to nedaří. ![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
juuuu diki ![]() ![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
Lada ve WTCC??? ![]() Návrh prvních typů automobilů vycházel z vozu Fiat 124. Sovětský svaz za poskytnutou licenci Fiatu částečně zaplatil zbožím a surovinami, zejména dodávkou ocelových plechů. ![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
Jo ty znám.Díky. ![]() ![]() ![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
zeptal sem se taty protoze taky moc nevim takze VAZ=Lada , znas Lada Niva , ten terenak , pouzivaj ho fizlove ... a ve WTCC jezdi taky Lada .... |
||||||
|
||||||
![]() |
![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
A jaký maj pls nějaký novější auta?? |
||||||
|
||||||
![]() |
• 1 • 2 • 3 • 4 • 5 • 6 • 7 • 8 • 9 • 10 • • 11 • 12 • 13 • 14 • 15 • 16 • 17 • 18 • 19 • 20 • • 21 • 22 • (23) • 24 • 25 • 26 • 27 • 28 • 29 • 30 • • 31 • 32 • 33 • 34 • 35 • 36 • 37 • 38 • 39 • 40 • • 41 • 42 • 43 • 44 • 45 • 46 • 47 • 48 • 49 • 50 • • 51 • 52 • 53 • 54 • 55 • 56 • 57 • 58 • 59 • 60 • • 61 • 62 • 63 • 64 • 65 • 66 • 67 • 68 • 69 • 70 • • 71 • 72 • 73 • 74 • 75 • 76 • 77 • 78 • 79 • 80 • • 81 • 82 • 83 • 84 • 85 • 86 • 87 • 88 • 89 • 90 • • 91 • 92 • 93 • 94 • 95 • 96 • 97 • 98 • 99 • 100 • • 101 • 102 • 103 • 104 • 105 • 106 • 107 • 108 • 109 • 110 • • 111 • 112 • 113 • 114 • 115 • 116 • 117 • 118 • 119 • 120 • • 121 • 122 • 123 • 124 • 125 • 126 • 127 • 128 • 129 • 130 • • 131 • 132 • 133 • 134 • 135 • 136 • 137 • 138 • 139 • 140 • • 141 • 142 • 143 • 144 • 145 • 146 • 147 • 148 • 149 • 150 • • 151 • 152 • 153 • 154 • 155 • 156 • 157 • 158 • 159 • 160 • • 161 • 162 • 163 • 164 • 165 • 166 • 167 • 168 • 169 • 170 • • 171 • 172 • 173 • 174 • 175 • 176 • 177 • 178 • 179 • 180 • • 181 • 182 • 183 • 184 • 185 • 186 • 187 • 188 • 189 • 190 • • 191 • 192 • 193 • 194 • 195 • 196 • 197 • 198 • 199 • 200 • • 201 • 202 • 203 • 204 • 205 • 206 • 207 • 208 • 209 • 210 • • 211 • 212 • 213 • 214 • 215 • 216 • 217 • 218 • 219 • 220 • • 221 • 222 • 223 • zobrazeny komentáře 661 až 690 z 6680 |
Reklama